Online Spørgeskema?

Værktøj til spørgeskemaundersøgelser – masser af eksempler, guides og funktioner til dit online spørgeskema.
 
30 DAGES GRATIS TEST!
Enalyzer Survey Solution
Navn:  
Firma:  
E-mail:  
Telefon:  
 
Enalyzer Survey Solution
GRATIS TESTKONTO
BETINGELSER FOR ANVENDELSE


Ønsker du uddybende beskrivelse af betingelserne klik her

Enalyzer Survey Solution
GRATIS TESTKONTO
BETINGELSER FOR ANVENDELSE


Hvad kan værktøjet?


Skal du have lavet en online spørgeskemaundersøgelse, og er du på udkig efter et godt værktøj, så tag et kig på Enalyzer Survey Solution – I al beskedenhed: Skandinaviens bedste værktøj til online spørgeskemaer.

Opret et online spørgeskema fra bunden eller ved hjælp af en af vores mange spørgeskema eksempler. Læg linket ud på din hjemmeside eller send en e-mail invitation ud til din målgruppe, og bed dem om at besvare dit spørgeskema. Analyser dine resultater og udtræk færdige, præsentationsklare rapporter. Du har klaret det hele på under 30 minutter.

Gratis online test i 30 dage


Du får:
  • Fuld funktionalitet i 30 dage til vores værktøj, hvor du kan udarbejde dit online spørgeskema.
  • Gennemfør op til 20 interview – nok til at prøve dit online spørgeskema af i afdelingen, blandt udvalgte kunder eller andre.
  • Se vores mange online spørgeskema eksempler inden for HR, Marketing, Salg, etc.
  • Ingen automatiske forpligtelser.

Udfyld formularen til højre, så kommer du automatisk ind i værktøjet.

Masser af designmuligheder, så dit online spørgeskema er i tråd med virksomhedens grafiske identitet Intro til online spørgeskemaer

Vil du have lidt hjælp til dit online spørgeskema?


Enalyzers konsulentafdeling har den fornødne erfaring, når det kommer til at designe det rigtige spørgeskema. Og de kan hjælpe dig med at få en god start. Hvilke og hvor mange spørgsmål bør man stille? Hvilken skala er den optimale? Etc.

Udfyld vores kontakt formular eller ring lige nu på 70 10 70 06, så tager vi snakken. Det er helt uforpligtende. Spørg efter en konsulent!

Om Enalyzer


Enalyzer blev stiftet i år 2000 i markedet for software til online spørgeskemaundersøgelser samt analyse konsulentservices.

Med en succesfuld børsnotering på NASDAQ OMX/First North i 2007, adskillige priser som Gazelle virksomhed, og ikke mindst tusindvis af tilfredse kunder i Danmark, Sverige og Norge, arbejder vi hårdt på at bevare vores status, som foretrukken samarbejdspartner i Skandinavien.

Færdige koncepter


Uanset om du er HR konsulent, salgsdirektør eller dit fokus er et helt andet sted, har vi målingskoncepter der passer til dine behov.

Vores prædefinerede målingskoncepter er alle softwarebaserede og baserer sig på online spørgeskemaer. De er designet ud fra best practice erfaringer og den seneste analyse metodologi.

Se eksempler på online spørgeskema og på rapportering her.

En god start på testen. Få en online demo.


Vi tilbyder en hurtig introduktion til spørgeskema værktøjet online. Du bliver ringet op af vores support og serviceafdeling, og de giver dig en hurtig rundvisning. Formålet er, at du kan få den bedste 30 dages test. Måske ønsker du at vi lægger vægt på specielle funktioner i vores demo? Det er bare at spørge. Du kan booke en online dem af spørgeskemaværktøjet her.

Skab et godt online spørgeskema

Nedenfor følger et par gode råd fra vores konsulent Casper Østergaard. Råd om, hvordan man designer et "godt spørgeskema". Det er nemlig et håndværk, der kræver erfaring, og der er en del faldgrupper.

Som man spørger få man svar

En gammel læresætning, men det gælder også for online spørgeskemaer. Derfor, start med en liste over emner, som du gerne vil vide. Eventuelt opbygget med hypoteser, som skal bekræftes eller afkræftes. Sørg for at listen udarbejdes af alle relevante personer, så fænomenet er mest muligt dækket ind.

Hvem skal besvare dit online spørgeskema?

Hvem er målgruppen? Er det "all out" til alle kunder eller medarbejdere, eller kan du nøjes med en mindre stikprøve. Dette spørgsmål afhænger selvfølgeligt af, hvor stor din population er, og hvor gode data du har på din population. Hvis du har e-mail adresser på hele din population, og størrelsen på denne er 1.000 personer, så vil jeg klart anbefale dig at udsende dit online spørgeskema til alle. Der er nemlig næsten ingen ekstra omkostninger forbundet udsendelsen (enhedsomkostningerne per online spørgeskema er næsten lig nul). Hvis du omvendt ikke har data på din population, og den er meget stor, så er vi ude i stikprøveteori. Her ville jeg lige forhøre mig med en fagmand (eksempelvis mig), før du udvælger deltagere til din online spørgeskema undersøgelse.

Hold spørgeskemaer kort og præcist

Start altid spørgeskemaet med de mindst følsomme emner, da man "lige skal i gang", før man gider svare på mere følsomme emner. Det er eksempelvis "no go" at starte spørgeskemaet med en række baggrundsoplysninger på personen (køn, alder, etc.) - det virker typisk lidt følsomt på respondenter og bør lægges sidst i skemaet. Grupper dine spørgsmål under emner og hold altid den samme skala i spørgeskemaet på ratingspørgsmålene - ja de gamle offline råd gælder også online. Vi anbefaler altid en 7 punkt skala på et online spørgeskema, da vores erfaring er, at det kan overskues på skærmen.

Knapper og layout

Dit online spørgeskema skal selvfølgelig ligne resten af jeres grafiske identitet. Derfor bør du anvende de sammen farver, fonttyper og logo, som i resten af jeres kommunikation. Det er dog væsentligt, at når spørgeskemaet kører online, så skal fonte være "websafe", dvs. at alle computere har dem installeret. Derfor går det ikke at anvende en meget eksotisk fonttype, da 95 % af dine svarpersoner "uden for virksomheden" ikke vil kunne se dit online spørgeskema med det rigtige layout. Spørgeskemaet skal altid forsynes med en hjælp knap, frem og tilbageknapper, en status bar, så man kan se hvor langt man er i spørgeskemaet.

Minitest af spørgeskemaet

Lav en minitest af dit online spørgeskema ved at udsende det i afdelingen. Dette kan hurtigt gøres, og du finder formentlig en række ting, der kan gøres bedre.

Jeg håber, at du har fået et par gode råd med på vejen. Du er altid meget velkommen til at kontakte mig på 70 10 70 06 eller casper.ostergaard@enalyzer.dk, hvis jeg skal hjælpe dig lidt med dit projekt. Det skal ikke koste dig noget at få lidt sparring på dit online spørgeskema.

Yderligere information om spørgeskemaer

Få yderligere information om spørgeskemaer:

Modtag vores nyhedsbrev
Ring på 70 10 70 06 eller send en mail til info@enalyzer.com